Czas trwania innowacji: grudzeń- czerwiec.
Zakres innowacji: klasy 7 i 8
Nauczyciel wprowadza dzieciom na lekcjach nowe słownictwo okolicznościowe. Dzieci podczas zajęć czytają kilkakrotnie poznane słownictwo i zwroty, a następnie dobierają odpowiednie obrazki i rozwiązują tematyczne Quizy. W ten sposób uczniowie utrwalają sobie nowo poznane wyrazy, a nauka staje się dla nich przyjemna i interesująca. W celu dalszego utrwalenia okolicznościowego słownictwa, uczniowie pod nadzorem nauczyciela wykonują gazetki szkolne, które pięknie zdobią korytarze i przyciągają wzrok wielu uczniów.
Cele ogólne:
- zwiększenie motywacji do nauki języka niemieckiego
- poszerzenie zakresu słownictwa
- uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka obcego
- wdrażanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego
Cele szczegółowe:
- wzbogacenie zakresu słownictwa i doskonalenie wymowy
- doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
- pobudzanie ciekawości
Formy pracy:
- praca zbiorowa
- indywidualna (kierowana przez nauczyciela lub samodzielna)
- praca w małych grupach
Metody pracy:
- prace plastyczne
- czytanie samodzielne na głos przez ucznia, przez nauczyciela
- burza mózgów
- karty pracy
Ewaluacja
W ciągu roku nauczyciel prowadzący innowację będzie podejmował następujące działania:
- Prowadził obserwację uczniów, aby sprawdzić ich postępy językowe.
- Prowadził lekcje otwarte dla innych nauczycieli.
Na bieżąco przekazywał informacje rodzicom na temat umiejętności językowych uczniów.